Brands For Fans inleder unikt samarbete med ikoniska rockbandet Kiss


Brands for Fans är ett svenskt bolag, ledande inom global marknadsföring och försäljning av alkoholprodukter producerade av och tillsammans med artister. Bolaget startades 2012 och drivs av Sjöstadsbon Sari H Wilholm och Yvonne Wener som tillsammans grundade bolaget. Sedan 2018 är Brands For Fans en del av Umida Group i styrelsen sitter Sjöstadsbon Mats Jämterud. 

Denna artikel innehåller information om alkohol så du måste vara över 20 år för att läsa den!

Nu lanserar Brands For Fans en första produkt i samarbete med det ikoniska rockbandet KISS – KISS Black Diamond Premium Dark Rum, den första produkten i KISS Rum Collection.

Yvonne Werner på Brands For Fans:

Yvonne Wener, från Umida Group, medgrundare till Brands For Fans. Foto: Linus Pettersson

Genom ett tätt samarbete med band och artister som t.ex Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sweden Rock Festival lanseras attraktiva produkter för fansen. Bolagets unika sätt att skapa framgångsrika affärer för både artister och dryckesproducenter har gett genomslag hos både rockpublik som dryckeskonnässörer. Bolagets goda renommé och rykte nådde slutligen ett av världens mest ikoniska rockband – KISS.   

Sari H. Wilholm på Brands For Fans:

Sjöstadsbon Sari H Wilholm på Umida Group, medgrundare till Fans For Brands. Foto: Linus Pettersson

— Vi är otroligt stolta över det här samarbetet!
Romen är en fantastisk match med ett band som är pionjärer både musikaliskt och visuellt inom rockmusiken. När jag tittar på flaskan tycker jag att vi har lyckats fånga allt jag associerar med KISS: attityden, kostymerna, låtarna och sminkningen som vi alla växte upp med. Att lyssna på Black Diamond ger mig fortfarande gåshud, och romen gör mig precis lika exalterad! 

Finns det något bättre sätt för ett band som släppt klassiska album sedan tidigt ’70-tal och definierat generationers musiksmak över hela världen än att fira sin katalog med lanseringen av en mörk rom i premiumsegmentet, döpt efter sin mest legendariska låt?

Som avslutningslåt på KISS självbetitlade debutalbum från 1974, och inpräntad i musikhistorien på ett av världens genom tiderna bästa livealbum – KISS Alive – blev Black Diamond omedelbart en klassiker. Med sitt karaktäristiska riff och skyhöga igenkänningsfaktor i sången visade Black Diamond varför KISS låtskrivande var på en helt annan nivå. KISS Black Diamond Premium Dark Rum har inte bara lånat sitt namn från denna pelare inom musikhistorien, det är också en exceptionellt välblandad mörk rom lagrats på ekfat upp till 15 år.

Etiketten har inspirerats av bandets tidiga år, och med referenser till både scenkläder och ikonisk sminkning blir designen något alldeles extra för fansen som växt upp med KISS.

KISS Black Diamond Premium Dark Rum 40% buteljeras i 50cl-flaskor, och lanseras den 20:e oktober 2020.
Priset på Systembolagets är 369 kr.

Om KISS Black Diamond Premium Dark Rum
Doft: Nyanserade toner med tydlig fatkaraktär. Distinkta drag av torkad frukt, karamell, arrak, vanilj, apelsinskal och nötter.
Smak: En smakupplevelse i flera lager med en återhållen sötma och utpräglad fatkaraktär. Väldefinierade toner av torkad aprikos, arrak, vanilj, nötter, torkade dadlar, vaniljpudding, kanel och choklad.


KISS Black Diamond Premium Dark Rum
Systembolagets artikelnummer: 82250-02
Alkoholhalt: 40%
Ursprung: En blandning av karibisk mörk rom, upp till 15 år gammal.
Volym: 500 ml
Pris: 369 Sek

Om KISS:
KISS fortsätter att hålla ställningen som ett av de mest inflytelserika band genom rockens historia efter 45 år. KISS har fått fler guldskivor än något annat band i The Recording Industry Association of America (RIAA)s historia, där de delat ut guld och platinumskivor till 26 KISS album och de fyra soloalbum som släpptes simultant – en bedrift inget band lyckats med tidigare. Till dags dato har KISS släppt 44 album, där 14 av de nått platinumförsäljning och tre stycken sålt multi platinum. KISS har sålt mer än 100 miljoner album världen över, och de skapar än idag fans i generation efter generation. KISS fortsätter bygga det momentum de fick nyligen med utsålda turnédatum, fantastisk mediatäckning och konstant fenomenala konsertframträdanden på deras End of the Road-världsturné, som nu är schemalagd för att fortsätta 2021. För mer information om bandets aktiviteter och evenemang, gå till www.KissOnline.com.

Om Epic Rights
Epic Rights är ett branschledande varumärkes-, merchandising-, och artistservicebolag som representerar en bred portfölj av ikoniska artister och varumärken. Epic Rights erbjuder en mängd tjänster, bl.a licensiering för försäljning, turné-merchandising, D2C affärer, VIP/Fansupplevelser och Fans-engagemang. Epic Rights har sitt huvudkontor i Santa Monica, Kalifornien. För mer information, besök www.epicrights.com

Om Brands For Fans
Brands for Fans är ett svenskt bolag på en global marknad, ledande inom marknadsföring och försäljning av alkoholprodukter producerade av och tillsammans med artister. Genom ett tätt samarbete med band och artister som t.ex Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sweden Rock Festival lanseras attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa framgångsrika affärer för både artister och dryckesproducenter har gett oss möjlighet att nå såväl rockpubliken som dryckeskonnässörer. Verksamma sedan: 2012. Brands For Fans är en del av Umida Goup sedan 2018. Varumärken: Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Judas Priest, KISS, Motörhead, Rammstein, Scorpions, Slayer och Sweden Rock Festival.


Andra läste också